maanantai 17. helmikuuta 2014

Happy Hour - tehtävä 11

Tjäreborgin Happy Hour

Kohderyhmä


Tjäreborgin Happy Hour-kampanjan kohderyhmänä ovat kaiken ikäiset matkustajat, niin lapsiperheet, ystävät kuin pariskunnat. Matkan varaus on suunnattu kahdelle tai neljälle henkilölle. Toki suurempi porukka voi myös matkustaa yhdessä, mutta silloin tulee tehdä useampi matkavaraus.

Kampanjakuvaus


Joka torstai kello 13.00 - 15.00 voi tämän linkin kautta varata edullisia Tjäreborgin pakettimatkoja.
Tarjous koskee vain uusia varauksia ja vain kyseisenä aikana matkan saa tarjoushintaan. Paikkoja on rajoitetusti. Kun jokin kohde ja lähtö täyttyy, tulee siitä ilmoitus tarjouslistaan.

Hinnat ovat alkaen hintoja per henkilö jaetussa kahden (tai neljän) hengen huoneessa. Mahdolliset lentokenttäkuljetukset ja ateriat lennolla ovat lisämaksullisia. 

Mikäli tilaat Tjäreborgin uutiskirjeen, saat tiedon kyseisen torstain tarjouksista päivää ennen sähköpostiisi ja sitä kautta pääset jo ennakolta tutustumaan tarjouksiin paremmin. Varaamaan pääset kuitenkin vasta samaan aikaan muiden kanssa joko Tjäreborgin sivuilla, matkamyymälässä tai soittamalla heidän asiakaspalveluun.

Myynnissä on yleensä saman matkustuskauden matkoja, joiden lähtöön on aikaa parista viikosta pariin kuukauteen. Yleisesti ottaen tarjousmatkat ovat viikon matkoja, joskus myös kahden viikon matkoja.

Kampanjan tavoite


Kampanjan tavoitteena on saada matkat myytyä. Tjäreborgin tuotanto päättää mitkä kohteet, hotellit ja lähdöt laitetaan Happy Hour-tarjoukseen. Henkilöhinta on monesti noin 50 - 200 euroa edullisempi kuin ns listahinta. 

Kampanjan onnistuneisuus mitataan myydyillä matkoilla ja varatuilla matkustajamäärillä. 

Happy Hour

Happy Hour
Joka torstai löydät tältä sivulta edulliset Happy Hour -tarjouksemme, jotka ovat myynnissä kahden tunnin ajan,
klo 13.00 – 15.00.
Tilaa Tjäreborgin uutiskirje ja saat tiedon tarjouksista jo edellisenä päivänä.

Johtopäätökset


Tjäreborg on jo monien vuosien ajan joka torstai pitänyt Happy Hour-kampanjaa. Kampanja on hyvin suosittu ja toiminut hyvin jo pitkään ilman suurempia muutoksia. 
Kehitysideana kahden viikon matkoja voisi olla enemmän myynnissä.  
Toivon, että Tjäreborg jatkaa kyseistä kampanjaa vielä pitkään. 


Kaisan oma kuva

                                     





6 kommenttia:

  1. Hei Kaisa! Tämän kampanjan hyvä puoli on tosiaan sen tunnettuus, onhan se jatkunut jo niin kauan, ja toisto joka viikko samaan aikaan. Tiedätkö, onko torstai-iltapäivä jotenkin erityinen matkojen varauksen kannalta? Mietin tässä, olisiko viikonlopun suunnitelmien jälkeen alkuviikko otollisempi aika?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Leena! Matkailualalla alkuviikkoisin on erityisen kiire kun puheluita ja yhteydenottoja tulee vanhaa kollegaani lainaten: "ovista ja ikkunoista". Viikonloppuisin siis surffaillaan eri matkanjärjestäjien sivuilla ja viimeistään alkuviikolla tehdään varaukset.
      Näiden syiden vuoksi uskon, että torstain on oikein otollinen hetki Happy Hour-kampanjalle, jolloin tuotanto voi myyntiä seuraten tehdä päätökset kyseisen viikon tarjouksista.
      Itse en ainakaan muista että Tjäreborg olisi alussakaan käyttänyt muuta päivää kuin torstaita.

      Poista
  2. Olipas osuva nimi kampanjalla! Itse en ollut tästä kuullut, mutta kiitos vinkistä, aion seurata jatkossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kannattaa, tämä on mielestäni hyvä tapa myydä matkoja.

      Poista
  3. Miten olisit kehittänyt ko. kampanjan internetmarkkinointia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikka kampanja onkin nytkin hyvin toimiva, niin sen markkinointia voisi laajentaa esimerkiksi Facebookissa mainostettavaksi.

      Poista